8D01301 – Бастауышта оқыту педагогикасы және әдістемесі
Шифр – мамандықтың атауы:
8D01301 – Бастауыш оқыту педагогикасы мен әдістемесі.
Аккредитациядан өтуі (өткен жылы, өткен мерзімі):
–
Оқу түрі: күндізгі бөлім
Оқу мерзімі: Ғылыми-педагогикалық бағыт -3 жыл.
Берілетін дәреже:
PhD білім докторы.
Кәсіби қызметінің саласы:
8D01301 – Бастауыш оқыту педагогикасы мен әдістемесі мамандығы бойынша PhD білім докторының кәсіби қызметінің объектісі болып жоғары оқу орындары мен орта-арнаулы білім беру мекемелеріндегі педагогикалық үдеріс, ғылыми-зерттеу мен басқару іс-әрекеті болып табылады.
Кәсіби қызметінің нысандары:
PhD білім докторының кәсіби қызметінің нысандары болып: білім беру, ғылыми-зерттеу,жобалау және оқу- әдістемелік мекемелер.
Кәсіби қызметінің пәні:
Бітірушілердің кәсіби PhD білім докторы кызметінің пәні ретінде педагогикалық ғылым эволюциясындағы парадигмалардың ауысуы мен дамуының негізгі кезеңдері ; бастауыш мектеп педагогикасы ғылымдарының пәндік, дүниетанымдық және әдіснамалық ерекшеліктері; бастауыш мектеп педагогикасы саласындағы ғылыми мектептер мен олардың теориялық және практикалық жаңалықтары; әлемдік және қазақстандық ғылыми-педагогикалық тұжырымдамалары; бастауыш мекетп педагогикасындағы ғылыми жаңалықтарды практикалық қызметке ендіру механизмдері;ғалым-зерттеушінің педагогикалық және ғылыми этикасы;жаһандану мен интернацияландыру жағдайында отандық педагогика ғылымдарының дамуының заманауи тенденцияларын, бағыттары мен заңдылықтарын; педагогика ғылымының әдіснамасын әлемдік және қазақстандық ғылымның жетістіктері.
Кәсіби қызметінің түрлері:
- 8D01301 – Бастауыш оқыту педагогикасы мен әдістемесі мамандығы бойынша бітіруші PhD білім докторы кәсіби қызметтің келесі түрлерін атқара алады:
- ақпараттар ағымының жедел жаңару және жедел өсу жағдайындағы ғылыми және ғылыми-педагогикалық қызмет саласында;
- педагогикалық теориялық және эксперименталды ғылыми зерттеулер жүргізуде;
- педагогикалық ғылыми зерттеуде теориялық және қолданбалы міндеттерді қою мен оларды шешуде;
- мамандарды жоғары оқу орнында педагогикалық даярлау мәселелерінде;
- бастауыш мектеп педагогикасы саласындағы мәселелерге кәсіби және жан-жақты талдау жүргізуде; үнемі кәсіби өзін-өзі дамытуды.
Практика базалары:
Қ.Жұбанов атындағы АӨМУ «Педагогика» факультеті, Педагогика, психология және бастауышта оқыту кафедрасы, ппедагогикалық орта-арнаулы колледждер.
ҰСЫНЫЛАТЫН ӘДЕБИЕТТЕР
Негізгі әдебиет:
- Қазақстан Республикасының «Білім туралы» заңы. //Егеменді Қазақстан, 2011 жыл.
- Закон Республики Казахстан «О науке» от 18 февраля 2011 г. № 407.
- Қазақстан Республикасында білім беруді және ғылымды дамытудың 2020–2025 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасы. [Электрон.ресурс]. – 2019. – URL:http: //adilet.zan.kz/kaz
- Государственный общеобязательный стандарт начального общего образования Республики Казахстан. ГОСО РК 2.003.1 – 2008. – Астана: Издание официальное, 2008. – 23 с.
- Назарбаев Н.Ә. «Болашаққа бағдар: Рухани жаңғыру». – Астана, 2017.
- Тілеуова С. Жоғары мектеп педагогикасы. – Шымкент, 2004. – 140 б.
- Игенбаева Р.Т. Жоғары мектеп педагогикасы. Оқу құралы. – Алматы, 2011. – 169 б.
- Беркімбаева Ш.К., Құсайынов А.Қ және т.б. Жоғары мектеп педагогикасы. – Алматы. 2010.
- Педагогика и психология высшей школы: Учебное пособие.-Ростов на Дону: Феникс, 2002. – 544 с.
- Кенесарина З.У. Педагогика высшей школы. Учебно-методическое пособие. – Алматы: Триумф «Т», 2007. – 200 с.
- Садықов Т.С., Әбілқасымова А.Е. Жоғары мектепте білім берудің дидактикалық негіздері. – Алматы: Ғылым, 2003. – 168 б.
- Элен Битэм, Рона Шарп. Педагогиканы цифрлық дәуірде қайта зерделеу. ХХІ ғасырдағы оқыту дизайны. – Алматы: «Ұлттық аударма бюросы» қоғамдық қоры. – 2019. – 328 б.
- Хесс Р. Философияның таңдаулы 25 кітабы. – Алматы: «Ұлттық аударма бюросы» қоғамдық қоры, 2018. – 360 б.
- Шунк Дейл Х. Оқыту теориясы.: Білім беру көкжиегі. – Алматы: «Ұлттық аударма бюросы» қоғамдық қоры, 2019. – 608 б.
- Өстеміров К., Айтбаева А. Қазіргі білім беру технологиялары. – Алматы, 2006.
- Хмель Н.Д. Теоретические основы профессиональной подготовки учителя. – Алматы: Ғылым,1998.
- Сластенин В.А., Исаев И.Ф., Шиянов Е.Н. Педагогика. – М.: Издательский центр «Академия», 2008. – 576 с.
- Столяренко Л.Д. Педагогика. – Ростов-на-Дону: Изд-во «Феникс», 2006. – 448 с.
- Коджаспирова Г.М. Педагогика: Практикум и методические материалы. – М.: Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 2003. – 416 с.
- Ступницкая М.А. Новые педагогические технологии: учимся работать над проектами: рекомендации для учащихся, учителей и родителей. / М.А. Ступницкая. – Ярославль: Акад. развития, 2008. – 255 с.
- Коркина В.И. Дидактика в схемах и таблицах: Учеб.пособие. – Караганда, 2004.
- Краевский В. В. Основы обучения. Дидактика и методика. /В.В. Краевский, А. В. Хуторской. – М.: Академия, 2007.
- Оконь В. Введение в общую дидактику. – М.: 2009.
- Педагогика. / Под ред. П.И.Пидкасистого. – М., 2008.
- Педагогика и психология высшей школы. /Под.ред. М.В.Булановой-Топорковой. – М., 2002. – 545 с.
- Педагогика. / Под ред. Ю.К. Бабанского. – М., 2009.
- Педагогика: Большая современная энциклопедия. /Сост. Е.С.Ропацевич. – М.: «Современное слово». 2009.
- Педагогика: курс лекций. /Под ред. Н.Д. Хмель. – Алматы, 2009.
- Подласый И.П. Педагогика. Новый курс. – М. , 2009.
- Каменская Е. Н. Педагогика: учеб.пособие. /Е.Н. Каменская. – 2-е изд. – М.: Дашков и К°, 2009. – 316 с.
- Сериков В.В. Образование и личность. Теория и практика проектирования педагогических систем. – М., 2009.
- Ситаров В.А. Дидактика: учеб. пособие. – М., 2009.
- Скаткин М.Н. Проблемы современной дидактики. – М., 2009.
- Смирнова Н. А. Развитие форм организации обучения в педагогической теории и практике. – Псков: ПГПИ, 2009.
- Теоретические основы содержания общего среднего образования. /Под ред. В.В. Краевского, И.Я. Лернер. – М., 2009.
- Харламов В.А. Педагогика. – М.: Просвещение, 2009.
- Хуторской А. В. Практикум по дидактике и современным методикам обучения: учебное пособие. – СПб: Питер, 2009.
- Құдайбергенова К.С. Құзырлылықтың педагогикалық категория ретіндегі дамуының теориялық-әдіснамалық негіздері. Монография. – Алматы, 2012. – 340 б.
Қосымша әдебиет:
- Қазақстандағы жоғары білім. – Алматы, 2010. – [ЭР]. Қолжетімділік тəртібі: belight.net/files /review_ he_ru.pdf
- Кертаева Г.М., Боталова О.Б. Организация психолого-педагогических научных исследований: уч.пос. – Павлодар: ЭКО, 2008. – 387с.
- Бережнова Е.В., Краевский В.В. Основы учебно-исследовательской деятельности студентов. – М.: Академия, 2010. – 128с.
- Краевский В.В. Методология педагогики: новый этап: учеб.пособие. /В.В. Краевский, Е.В. Бережнова. – М.: Академия, 2006. – 394 с.
- Шваб Клаус. Төртінші индустриялық революция. – Алматы: «Ұлттық аударма бюросы» қоғамдық қоры. 2018. – 200.
- Дэвид Дж. Майерс. Әлеуметтік психология. 12-басылым. 2018. – 648 б.
- Дуэйн Шульц, Сидней Эллен Шульц. Қазіргі психология тарихы. 11-басылым. 2018. – 448 б.
- Эллиот Аронсон. Көпке ұмтылған жалғыз: Әлеуметтік психологияға кіріспе, 11-басылым, 2018.
- Методология: вчера, сегодня, завтра [Текст]: ст., доклады, дискуссии. /ред. – сост. Г. Г. Копылов, М.С. Ромченко. – М.: Изд-во Школы Культурной Политики. Т. 3. – 2005. – 487 с.
- 10. Архангельский С.И. Лекции по теории обучения в высшей школе. – М.,1995.
- Образцов П.И. Методы и методология психолого- педагогических исследований. – СПб.: Питер, 2004. – 268 с.
- Кузнецов И.Н. Научное исследование: Методика проведения и оформление. – М.: Дашков и К, 2006. – 460 с.
- Егоров В.В., Скибицкий Э.Г. Организация и технология научного исследования. – Новосибирск: ОАО «Новосибирское книжное издательство», 2006. – 426 с.
- Шкутина Л.А., Плотников В.М., Егоров В.В. Основы исследовательской работы в профессиональной педагогике. – Алматы: Ғылым, 2000.
- Кохановский В.П. Философские проблемы социально-гуманитарных наук: формирование, особенности и методология социального познания: учеб. пособие для аспирантов. /В.П.Кохановский. – Ростов н/Д: Феникс, 2005. – 315 с.
- Ушаков Е.В. Введение в философию и методологию науки: учебник. / Е.В. Ушаков. – М.: Экзамен, 2005. – 527 с.
- Берков В.Ф. Философия и методология науки: учеб. Пособие. /В.Ф.Берков. – М.: Новое знание, 2004. – 335 с.
- Устемиров К. Профессиональная педагогика: учеб. для учащихся колледжей и студ. вузов. – Алматы: Акнур и К, 2007. – 431 с.
- Сергеев И.С. Основы педагогической деятельности: учеб. пособие. /И.С. Сергеев. – СПб.: Питер, 2004. – 315 с.
- Подласый И.П. Педагогика: учебник. /И.П. Подласый. – М.: Высшее образование, 2006. – 540 с.
- 2 Давыдов В.П., Образцов П.И., Уман А.И. Методология и методика психолого-педагогического исследования. – М.: Логос, 2006.
- Селевко Г.К. Современные образовательные технологии. – М., 1998.
- Абдуллина О.А. Общепедагогическая подготовка учителя в системе вышего педагогического образования. – М., 2001.
- Педагогические технологии. Под.ред. В.С. Кушушина. Учеб.пос. – Ростов-на-Дону. 2004. – 336 с.
- Қазақ педагогикалық энциклопедиялық сөздігі. – Алматы,1995. – 185 б.
- Қысқаша педагогикалық сөздік. Р.М.Қоянбаев. – Алматы, 2003. – 60 б.
- Ерментаева А.Р. Студенттерді психологиялық дайындау негіздері. – Өскемен, 2007.
- Қазақстан Республикасының мемлекеттік Жалпыға міндетті орта білім беру стандарты. – Астана, 2012жыл. 23 тамыз.
- Коджаспирова Г.Н., Коджаспиров А.Ю. Словарь по педагогике. -М., ИКЦ «МарТ». Ростов-на-Дону., изд. Центр «МарТ», 2005. – 448 с.
- 30. Современный словарь по педагогике. /сост Рабацевич Е.С. «Современное слово», 2001. – 928 с.
- Основы педагогики и психологии высшей школы. /Под ред. А.В. Петровского. – М., 1996.
- Педагогика и психология высшей школы. /Отв. ред. М.В. Буланова-Топоркова. – М., 2002.
- 33. Завьялова М. П. Методы научного исследования. Учебное пособие. – Томск: Из-во ТПУ, 2007. – 160 с.
- 34. Чернилевский Д.В. Дидактические технологии в высшей школе. – М: Академия, 2001.
- 35. Основы кредитной системы обучения в Казахстане. Под.общ.ред.. Ж.А. Кулекеева. – А., 2004.
Интернет ресурстар:
- Мемлекет басшысы Қасым-Жомарт Тоқаевтың Қазақстан халқына Жолдауы «Сындарлы қоғамдық диалог – Қазақстанның тұрақтылығы мен өркендеуінің негізі». – Нұр-Сұлтан, 2 қыркүйек, 2019 ж.
- Мультимедиа в обучении. https://for-teacher.ru/technique/78-multimedia-tehnolog.
- «Мәңгілік Ел» патриоттық актісі (Толық мәтіні), «ҚазАқпарат» Халықаралық ақпараттық агенттігі https://www.inform.kz/kz/mangilik-el-patriottyk-aktisi-tolyk-matini_a2897386
- Le, C. V., & Ognibene, D. (2019). Artificial Intelligence and Education: Promises and Pitfalls. OECD Education Working Papers, (194), OECD Publishing.
- Liu, O. L., Bridgeman, B., & Adler, R. M. (2015). Measuring learning outcomes in higher education. Educational researcher, 44(5), 225-232.
2024-2025 оқу жылында 8D01301 – «Бастауыш оқытудың педагогикасы мен әдістемесі» ББ бағдарламасы бойынша докторантураға оқуға түсуге арналған емтихан
СҰРАҚТАРЫ
- Қазіргі замандағы жоғары білім берудің рөлі.
- Білім беру жүйесінің мәселелері бойынша Қазақстан Республикасының «Білім туралы» заңы, бағыттары.
- Педагогиканың адам туралы ғылымдар жүйесіндегі орны. Педагогика пәні, негізгі ұғымдары.
- Қазіргі педагогиканың әдіснамалық негізі. Педагогиканың басқа ғылымдармен байланысы.
- Қазақ ағартушыларының педагогикалық идеялары және қызметі, олардың педагогика ғылымының дамуына қосқан үлесі (Ш.Уәлиханов, Ы.Алтынсарин, А.Құнанбаев, Ш.Құдайбердіұлы және т.б.).
- Тұтас педагогикалық процес қағидаларының сипаттамасы.
- Оқыту процесінің түсінігі. Оқу үдерісінің құрылымы және функциясы.
- Университеттегі дәрістер типологиясы, құрылымы және қойылатын талаптар.
- Жоғары кәсіби білім берудегі оқытудың әдістері.
- ЖОО-да оқыту және проблемалық-бағдарламалық оқытуды қарқындату.
- Оқыту және студенттің танымдық белсенділігін арттыру.
- Педагогтың өзіндік санасы және педагогикалық қызметтің құрылымы.
- Іскерлік ойын белсенді оқыту нысаны ретінде.
- Бақылаудың түрлері мен функциялары, бақылаудың оқытудағы мәні.
- Жоғары мектеп педагогикасы ғылымының зерттеу пәні, міндеттері және негізгі ұғымдары.
- Мұғалімнің коммуникативтік мәдениетінің негіздері.
- ЖОО-да оқытуды ұйымдастыру формалары туралы түсінік, олардың дидактикадағы дамуы.
- Дидактика және жоғары мектеп оқытушысының педагогикалық шеберлігі.
- Оқыту принциптері, оқытушылық қызметтегі негізгі бағдар ретінде.
- Оқытудың мәні, құрылымы және қозғаушы күштері.
- Жоғары мектеп дидактикасы туралы жалпы түсінік, басты ұғымдары.
- ҚР-да студент жастарды тәрбиелеудің негізгі тенденциялары.
- Қазіргі заманғы педагогиканың методологиялық негіздері.
- Студенттердің өзіндік және ғылыми-зерттеу жұмыстары.
- Педагогикалық үдерісті оңтайландыру және қарқындату (интенсификация) туралы түсінік.
- Оқыту үрдісіндегі оқытушының басқару функциялары.
- Педагогикалық инновациялар және заманауи білім беру технологиялары туралы түсінік.
- Мемлекеттік стандарт, оқу жоспарлары, оқу бағдарламалары мен жоғары мектеп оқулықтарына жалпы сипаттама. Оларға қойылатын негізгі ғылыми-педагогикалық талаптар.
- Тұлғаның дамып, қалыптасуына ықпал етуші факторлар, олардың сипаттамалары.
- Студенттердің құқықтық және саяси мәдениетін қалыптастыру мәселелері мен жолдары.
- Студенттердің өз бетінше білім алуы және өзін-өзі тәрбиелеу түсінігі. Студенттердің өз бетінше білім алуы және өзін-өзі жетілдіру даярлығын қалыптастырудың жолдары.
- Ғылыми-педагогикалық зерттеу әдістерінің жалпы сипаттамасы.
- Қазіргі заманғы жоғарғы мектептегі білім беруді ақпараттандыру және компьютерлендіру.
- Көпұлтты (полимәдени) білім берудің мәні мен мазмұны.
- Қазіргі әлемдегі тұлға және оның дамуындағы білім берудің рөлі.
- Болашақ маманның ғылыми-зерттеу мәдениеті.
- Тұлғаның әлеуметтенуі туралы түсінік. Жеке тұлғаның әлеуметтенуіндегі тәрбиенің атқаратын рөлі.
- Педагогикалық идеялардың даму тарихы және олардың қоғамдық өмірге әсері.
- Жоғары мектептегі оқытудың қазіргі теориялары мен тұжырымдамалары, олардың сипаттамасы.
- Бағдарламалық оқытудың мәні, оның сипаттамасы.
- Жоғары оқу орнындағы дәстүрлі оқыту (түсіндірмелі-иллюстративті).
- Педагогикалық мониторинг әдістері.
- Қашықтықтан білім беру технологиялары.
- Педагогикалық технологияның ғылыми негіздері.
- Студенттердің өзіндік жұмысын ұйымдастыру әдістемесі.
- ЖОО-да ғылыми-педагогикалық зерттеулерді ұйымдастыру кезеңдері.
- ЖОО-дағы дәрістер, оны ұйымдастыруға қойылатын талаптар.
- ЖОО-дағы семинар-практикалық сабақтар, оларды ұйымдастыруға қойылатын талаптар.
- ЖОО-дағы дәрісті талдауға қойылатын заманауи талаптар.
- Жоғары мектепте практикалық сабақтарды талдауға қойылатын заманауи талаптар.
- Студенттердің оқу-танымдық қызметінің тиімділігін бақылау және өзін-өзі бақылау әдістерінің сипаттамасы.
- Жоғары мектептегі білім мазмұнын анықтайтын құжаттардың сипаттамасы. Мамандық бойынша білім беру бағдарламалары (ББ), оқу бағдарламалары, оқулықтар және оқу құралдары.
- Оқыту әдістері туралы жалпы түсінік. ЖОО-да оқыту әдістерін тиімді таңдау және қолдану шарттары.
- Педагогикалық процесс оқытушы қызметінің объектісі ретінде. ЖОО-ғы тұтас педагогикалық процесс компоненттері мен кезеңдерінің сипаттамасы.
- Оқыту әдістері, тәсілдері және құралдары туралы түсінік. Оқыту әдістерін жіктеу топтастыру мәселелері.
- Тұлғаны дамыту, тәрбиелеу және қалыптастыру. Тұлғаның дамуы мен қалыптасуына әсер ететін негізгі факторлар.
- Тұтас педагогикалық процесс педагогика пәні және оқытушы қызметінің объектісі ретінде.
- Педагогикадағы тәрбие мақсаты мәселесі, оның әлеуметтік-тарихи шарттылығы (ҚР тәрбие тұжырымдамасы).
- Оқытудағы бақылау және өзін-өзі бақылау әдістерінің сипаттамасы, оларды пән сабағында қолдану ерекшеліктері.
- Педагог мәртебесін көтеру. ҚР -ның маңызды білім беру саясаты (ҚР білім беруді дамытудың 2020-2025 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасы және т.б.)
- Педагогикадағы тәрбие әдіс-тәсілдері туралы түсінік. Тәрбие әдістерін жіктеудегі түрлі көзқарастар.
- Білім беру технологиялары және оларға сипаттама. Авторлық технологиялар мен әдістемелерді жобалау және ендірудегі пән мұғалімінің шығармашылық іс-әрекеті.
- ҚР «Білім туралы» Заңындағы педагог, оқушы құқығы мен міндеттері.
- Оқыту процесінің заңдылықтары мен принциптері. Оқытудың негізгі принциптеріне сипаттама (оқытылатын пәнінің негізінде).
- Жоғары мектеп студенттерінің тұлғалық дамуы, олардың сипаттамасы мен ерекшеліктері.
- Оқыту процесінің қызметтері, олардың жүзеге асырылуы (танымдық, тәрбиелік, дамытушылық).
- Педагогика ғылымын ақпараттандыру, оның мәні мен міндеттері.
- Интерактивті және дамыта отырып оқыту технологиялары.
- Студенттердің танымдық әрекеттерінің түрткілері (мотивтері) және оларды ынталандыру.
- Жоғары мектептің оқытушысы және педагог тұлғасына қойылатын негізгі талаптар.
- Педагогикалық менеджмент туралы түсінік. Жоғары білім менеджменті.
- Жоғары мектеп оқытушысының кәсіби және коммуникативтік құзіреттілігі.
- Кредиттік оқыту технологиясы жағдайындағы жоғары білім беру жүйесі.
- Жоғары мектепте оқытуды ұйымдастырудың негізгі түрлері, формалары.
- Жоғары мектеп – маман тұлғасын тәрбиелеу мен қалыптастырудың әлеуметтік институты.
- Қазақстандағы жоғары білім берудің қазіргі заманғы жүйелері мен даму тенденциялары.
- Жоғары мектеп оқытушысының педагогикалық қабілеті мен педагогикалық шеберлігі.
- Бүгінгі білім беру жүйесіндегі жаңашылдық. Білім беру саласындағы жасанды интелект рөлі.
- Жоғары мектеп жүйесіндегі виртуалды көмекшілер қызметі және бағалау процесін автоматтандырудағы жасанды интелекті.
- Жоғары білім беруде жасанды интеллектті қолданудың артықшылықтары мен қиындықтары.
2024-2025 оқу жылында 8D01301 – «Бастауыш оқытудың педагогикасы мен әдістемесі» ББ бағдарламасы бойынша докторантураға оқуға түсуге арналған
эссе тақырыптары
- Ұлттық руханият және этномәдени білім мен тәрбие берудің сабақтастығы
- Адам капиталын дамытудағы жетекші әлеуметтік институт – жоғары мектептің рөлі туралы
- Бастауыш сынып оқушыларын оқыту мен тәрбиелеудің негізгі ерекшеліктері
- Бүгінгі білім мен ғылымдағы академиялық адалдық қағидасы
- Цифрлық дәуірдегі педагогикадағы оқытудың жаңа дизайны
- Педагогикалық шеберлікті шыңдау мектебі және бастауыш мектеп мұғалімі
- Болашақ педагогтардың бойында икемді (soft skills) дағдыларды қалыптастырудың маңызы мен өзектілігі
- Инклюзивті білім берудегі әлемдік және отандық тәжірибе
- Бүгінгі жаңа Қазақстан жағдайындағы ұстаз мәртебесі және педагог имиджі
- Тұлғаның әлеуметтенуі мен дамуындағы медиакеңістіктің рөлі.
- Білім беру жүйесінде жасанды интелект қолданудың маңызы, артықшылықтары мен қиындықтары